De tijdmachine vol sprookjesverhalen
voorstelling
Het Verhaal
De kinderen stappen bij binnenkomst in de tijdmachine vol sprookjesverhalen. De machine is gemaakt door een hele onvergetelijke, vrolijke verteller, Tessa, haar opa en haar vader hebben haar daarmee geholpen!!
De leerlingen lopen door een slurf van kleuren, vormen, tandwielen, klokken en lichten, ze horen daarbij bijzondere geluiden en kunnen zelfs de machine ruiken. Als ze door de machine zijn gelopen krijgen ze de opdracht om te zitten op de bankjes die staan aan de randen van de zaal. De dansvloer is leeg.
We gaan terug in de tijd van de sprookjes. De tijdmachine deelt grote kunstwerken van verschillende sprookjes. Weten de kinderen waar de sprookjes over gaan? De sprookjesverhalen worden samen besproken, gespeeld, gedanst en bezongen.
Praktische informatie
De kosten zijn €380,- per voorstelling
Lesbrief
De lesbrief heeft als doel om de leerlingen en leerkrachten meer betrokken te maken bij de voorstelling. Je vindt in deze lesbrief leuke opdrachten passend bij de voorstelling de tijdmachine vol sprookjesverhalen.
Door de opdrachten daag ik jullie uit om vast na te denken over de inhoud van de voorstelling. Fantaseren creëert ruimte, inleving en betrokkenheid.
De oefeningen uit deze lesbrief zijn een laagdrempelige manier om zelf kunst en cultuur aan te bieden tijdens een standaard schooldag. Je zult wellicht merken dat het toevoegen van creatieve opdrachten de concentratie, het inzichtelijk vermogen, het waarnemen, de fantasie, het samenwerken en de creativiteit van de leerlingen kan stimuleren.
Meer Materiaal
GeluidsfragmenT
Oefen dit vast samen in de klas.
Loop, loop, loop en wacht
Kijk hoog, kijk laag en draai een rondje
Adem in, blaas uit en luister naar mijn tijdmachine.
Filmpje theateropdracht
Oefen mee:
openingslied
Beluister dit openingsliedje vast in de klas:
Neem Contact Met Me Op
© 2024 Tessa Totaaltheater Contact